Advertisement

Tiger

Published/Aired: 
February 2007
 Tiger
 Tiger

Description

Tiger - Manish B Raut and Fiona Dias
Snake - Fiona Dias

Caption

Save trees. Save wildlife

Advertising Agency: Ogilvy & Mather, Mumbai, India
Creative Directors: Piyush Pandey and Abhijit Avasthi
Art director: Fiona Dias
Copywriters: Abhijit Avasthi and Fiona Dias
Illustrators: Leopard - Milind Aglave and Fiona Dias
Log in to post comments
mikelite's picture

yeah, a little forced

mikelite
Activity Score 1031
Copywriter |

http://mikelightman.com/blog

justpassingby's picture

bullshit. its not forced at all. These are great, all three executions.

"Forced", i hate that word, it seems people love it on this blog. Show us your stuff and lets see how forced it is.

justpassingby
Activity Score 1368
Other
SummerA's picture

The reason I think this one and the "Snake" one are forced is because they aren't as natural looking as the "Leopard" one. Tree shadows don't extend that long and tree settings like the one in "Snake" simply don't exist, it's too perfect.

SummerA
Activity Score 154
Other
ripster's picture

that is, where marketing and merchandising was really successful: star wars generation

people who have been sleeping in skywalker blankets, drinking from ewok cups with funny tatooine straws, having imperator satchels with obi van kenobi pencils, putting han solo stickers on the rear window of moms car, sticking chewbacca posters in front of the toilet and buying yoda toilet paper with the top ten force rules.

"Use the forced, Luke"

ripster
Activity Score 152
Other
A. J. SMITH's picture

I agree with you that this ad isn't forced, I like it too, but get used the word 'forced' justpassingby because the fact that so many ads are forced is what makes so many of them shit and which belittles what we do.

Show us your stuff and lets se how forced that is!

OOOOH!

A. J. SMITH
Activity Score 2822
justpassingby's picture

mikelite, you are a little bald squirt arent you? Now i know why youve been tracking my comments and trying to attack what i say, its because of this. Jesus man, i forgot about that. Did i hurt your feelings? im sorry

justpassingby
Activity Score 1368
Other
Dick Huges's picture

i like the leopard better. this one is indeed way too forced.

Dick Huges
Activity Score 937
Copywriter
checho vitto's picture

this is the best of the three executions. So great, I see the pciture, but do you think that anyone without the title will see a tiger?... opinioms....

checho vitto
Activity Score 6
General Manager
liar's picture

I don't think it's force too. Shadow can be that long from certain angle.

liar
Activity Score 384
Other
slim's picture

The Forced is strong with this one.

slim
Activity Score 1047
Copywriter
A. J. SMITH's picture

:-|

A. J. SMITH
Activity Score 2822
sonal dabral's picture

Brilliant

sonal dabral
Activity Score 22
Creative Director
julezs's picture

hahaha, Slim's comment is better than the ad

julezs
Activity Score 100
Art Director
adthtsucks's picture

u said it justpassingby, people just give silly comments jus for the sake of it.

adthtsucks
Activity Score 56
Art Director
fifthbullet's picture

gosh, i'm gonna cancel my monthly contribution to wwf immediately,
they spend too much on these stuff...

fifthbullet
Activity Score 186
Art Director |

criticize is way easier than create. use more brain.

sparkplug's picture

Too forced. Done to death.
Save Trees. Save Wildlife. How many times have we seen and heard that.
One more thing,
Hey Sonal, still collecting the crap of P's ass!
Good on you man! You're going places.

sparkplug
Activity Score 105
Copywriter
creative420's picture

Yeah... it certianly looks a li'l bit forced.. Conical shaped trees and tigers are something which you really don't find together.. Unless it's about siberian tiger.. yeah.. damn.. Siberian Tiger would have suited perfectly.. Come on Mr. Sonal.. or Mr. Awasthi.. Justify this forced Idea.. I really like the Leopard one.. but why this Tiger and the Snake one.. and yeah.. 'Save tigers' is done to death.. maybe you guys should have thought about some other Animal.. So yeah.. Justify.. Mr. Pandey!! Kya aap bhi yeh saare ke saare comments read karte hai??

creative420
Activity Score 279
Copywriter
slim's picture

They can't justify so they go on the attack instead. It's really quite sad.

slim
Activity Score 1047
Copywriter
sold's picture

just the snake does not work well, i think.
i like this job.

sold
Activity Score 3379
Copywriter
creative420's picture

He he.. seems like lots of O&M scammers defending my question.. Good team Spirit.

creative420
Activity Score 279
Copywriter
mockingbird's picture

mikelite got owned, talking about the idea. its brilliant. well done O & M mumbai. :)

mockingbird
Activity Score 238
Advertisement
Featured Content

Latest Collections

Advertisement
Advertisement